Czy naprawdę musisz to mieć? Ty i FOMO-marketing – Zielonkowski Uniwersytet Otwarty

Fear of Missing Out (FOMO) to zjawisko rozumiane jako “wszechogarniający lęk, wynikający z przeczucia, że inne osoby w danym momencie przeżywają bardzo satysfakcjonujące doświadczenia, w których ja nie uczestniczę”, związany z “pragnieniem pozostawania w stałej łączności z innymi i wiedzy na temat tego, co robią” (cytat: Andrew. K. Przybylski et al., 2013).

Naukowcy od lat badają zjawisko głównie w kontekście nadmiarowego korzystania z Internetu, mediów społecznościowych i smartfonów, dowodząc, że wysokie odczuwanie FOMO jest silnie związane ze światem cyfrowym.

Węższym aspektem tego zjawiska jest wykorzystywanie FOMO w e-sprzedaży: istnieje szereg technik, które – bazując na lęku przed odłączeniem – mają przyśpieszyć nasze decyzje. Z pewnością zetknął się z nimi każdy, kto chociaż raz zakupił cokolwiek przez Internet.

Zapraszamy na spotkanie, podczas którego dowiemy się jak identyfikować zagrożenia, omijać pułapki mające przyspieszyć nasze decyzje zakupowe i wzmocnić nawyki ułatwiające oszczędzanie.

Spotkanie poprowadzi dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, profesor UW, wieloletnia pracowniczka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Specjalizuje się w marketingu środków przekazu, polaryzacji mediów i wpływie nowych technologii na odbiorców. Inicjatorka i koordynatorka projektu “FOMO. Polacy a lęk przed odłączeniem”.

WSTĘP WOLNY

https://www.facebook.com/events/3503862313194501/

Data

maj 25 2023
Zakończone!

Czas

18:00 - 21:00

Lokalizacja

Ośrodek Kultury i Sportu w Zielonce

Organizator

Ośrodek Kultury i Sportu w Zielonce
Ośrodek Kultury i Sportu w Zielonce
Telefon
22 771 90 70
Email
okis@zielonka.pl