Questy na Szlaku Bitwy Warszawskiej – zabawa dla wszystkich

Szlak Bitwy Warszawskiej 1920 roku został opracowany przez Mazowiecka Regionalną Organizację Turystyczną w partnerstwie z Zielonkowskim Forum Samorządowym. W ramach realizacji przedsięwzięcia zostało wykonane oznakowanie szlaku w terenie, umieszczone tablice informacyjne przy obiektach, wydane przewodniki. Szlak zachęca turystów do odwiedzenia miejsc na Mazowszu związanych z Bitwą Warszawską. W 2016 roku dla wybranych miejsc na szlaku zostały także opracowane questy. Motywem przewodnim każdego questu będzie nawiązanie do wydarzeń z 1920 roku.

Questing to zabawa dla wszystkich bez względu na wiek. Questing łączy elementy harcerskich podchodów, gier terenowych i nowych technologii. Zwieńczeniem każdej zabawy jest odnalezienie skarbu. Turysta z biernego słuchacza przeistacza się w poszukiwacza skarbów, którego celem jest odkrycie tajemnic, zapomnianych historii, bogactwa kulturowego, czy pradawnego miejsca. W ramach projektu opracowano questy dla Ossowa, Radzymina, Kobyłki, Minska Mazowieckiego, Serocka, Płocka oraz Muzeum Cytadela Warszawska.

Przedstawiamy questy opracowane dla miejsc związanych z Bitwą Warszawską w Powiecie Wołomińskim:

pdf-download-icon Szlakiem bitwy Kobyłka 4,7 MB
pdf-download-icon Szlakiem bitwy Ossów 4,9 MB
pdf-download-icon Szlakiem bitwy Radzymin 5,0 MB

Dla questów opracowano także aplikacje mobilną. Dzięki przeniesieniu questów do interaktywnej rzeczywistości może dostarczyć turystom i mieszkańcom dodatkową moc wrażeń oraz zapewnić ciekawą przygodę łącząc świat rzeczywisty z wirtualnym.

Dzięki połączeniu zwiedzania z elementem gry terenowej/questu urozmaicamy pobyt dając dodatkową moc zabawy szczególnie rodzinom z dziećmi. Podczas zwiedzania użytkownicy rozwiązują zadania przypisane do konkretnej lokacji. Za udzielenie prawidłowej odpowiedzi otrzymują punkty.

Użytkownicy rozwiązując quest w aplikacji mobilnej rozwiązują po drodze zadania, które są  przypisane do danej lokacji. Rodzaje zadań mogą być różne np. tekstowe, obrazkowe lub liczbowe. Po prawidłowym rozwiązaniu zadania otrzymują punkty oraz wskazówki dojścia do kolejnego miejsca. Po rozwiązaniu wszystkich zadań zostaje odkryte hasło główne questu.

Opracowano aplikację mobilną dzięki przeniesieniu questów do interaktywnej rzeczywistości może dostarczyć turystom i mieszkańcom dodatkową moc wrażeń oraz zapewnić ciekawą przygodę łącząc świat rzeczywisty z wirtualnym. Aplikacja została wykonana na systemy Android i iOS i wykorzystywała geolokalizacje oraz podkłady mapowe OpenStreetMaps, Google maps).

 

Adresy internetowe aplikacji

https://itunes.apple.com/us/app/szlak-bitwy-warszawskiej-1920

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.ctadventure.szlakbitwy